Prečo sa stanú videá virálnymi?

Prečo sa stanú videá virálnymi?

V minulosti bola práca snov pre deti kozmonaut, či požiarnik. Dnes chcú byť youtuberom alebo influencerom. Ktoré videá majú vysokú sledovanosť a prečo je to tak? Viac sa dočítate v nasledujúcom článku.

Vo všeobecnosti sa tvrdí, že video musí mať aspoň jeden z týchto prvkov, aby malo nejakú šancu na vysokú sledovanosť. Zábavné, emocionálne, vzdelávacie, šokujúce, hudobné resp. obsahujúce chytľavú melódiu. Avšak čoraz častejšie sa stáva, že niektoré videá majú z nepochopiteľných dôvodov obrovskú sledovanosť a zdieľania. Tieto videá obsahujú vždy niekoľko z vyššie spomenutých prvkov, ale vo viac špecifickom kontexte.

Známe virálne videá:

Zábavné: Gangam Style

Aj keď je to vyslovene hudobné video (Južná Kórea) podľa viacerých odborníkov sa stalo virálnym hlavne kvôli tancu vo videu. Tento tanec napodobnilo viacero svetovo známych tvári, čo viedlo k neočakávanému zdieľaniu po celom svete. Momentálne má toto video takmer 2 920 000 000 videní. Toto video malo určité obdobie svoje prvenstvo v počte videní na Youtube.

Gangam Style:

Jeho tanec zdielaný inými ľuďmi:

Námorníci

Neymar

Celebrity

Emocionálne: Khalifa - See You Again ft. Charlie Puth.

Známa filmová tvár Paul Walker (Fast and Furious) zomrel pri autonehode v Decembri 2013. Na jeho počesť vznikla emocionálna pieseň, ktorá prekonala aj Gangam style a momentálne sa pohybuje na počte zobrazení vyše 2 995 000 000. Viď.

Vzdelávacie:

Pod vzdelávacími videami je skrytá naozaj široká škála rôznorodých videí. Môže sa to týkať dokumentov, zaujímavých faktov, mentorov, online prednášok, ale aj vecí ako si niečo doma opraviť, či aj takých videí typu ako vymeniť SIM kartu na iphone. Viď:

Vo všeobecnosti sa tvrdí, že nato aby ste zaujali poslucháčov, im musíte povedať niečo čo nevedeli, a tým si získať ich pozornosť, aby vás počúvali aj naďalej. U videí na Youtube sa však dajú získať aj pomerne vysoké zobrazenia tým, že budete zdieľať rôznorodé praktické návody, ako si niečo opraviť, vymeniť, vyčistiť, atď. V podstate sa stačí spýtať samého seba: čo ľudí trápi a ako by som im to vedel uľahčiť? Ďalší zaujímavý výskum tvrdí, že aktuálne snom 13 až 16 ročných je byť youtuberom, či influencerom. Je to zaujímavé hlavne preto, lebo pred 15 rokmi takáto práca v podstate neexistovala. Dnes stačí zobrať mobil, vytvoriť si kanál na youtube, a môžete začať skúšať svoje šťatie v tomto pomerne novom odvetví. Rozmach sociálnych sietí potvrdzuje aj rozvoj na Instagrame, kde ešte nie tak dávno nebola platená reklama, a dnes už je aj na Instagram stories.

Hudobné:

V tomto prípade nejde len o známych hudobníkov a spevákov, či ľudí, ktorí sa chcú verejne podeliť o svoj talent. Ide aj o kuriózne videá typu ako je Nyan cat:

Toto video má vyše 150 000 000 videní. Nehovoriac o tom, že je aj 10 hodinová verzia, ktorá ma viac ako 66 000 000 videní. Toto video sa stalo tak virálnym, že dokonca natočili aj mačky ako sa pozerajú na toto video.

Dokonca vznikli aj videá, kde sa mačka pozerala na mačku, ako sa pozerá na toto video.

Toto video sa stalo tak chytľavým, že vznikli rôzne remixi podľa krajín:

Toto video sa stalo aj preto tak virálnym, lebo sa do neho zapojili ľudia z krajín po celom svete a dalo im možnosť sebarealizácie.

Šokujúce:

V minulosti bývali televízne programy ako „Smiechoty“, kde ľudia zachytili na kameru rôzne zábavné momenty. Dnes sú takéto televízne relácie v pozadí, a to hlavne kvôli internetu. A nejde len o zábavné relácie, ale aj šokujúce smutné, či iné extrémne zábery. Dnes sú zachytené hlavne mobilnými telefónmi, vďaka čomu vidí svet toho oveľa viac ako v minulosti. Okrem toho mnoho videí stagnuje a začne byť zdieľaným až keď si ich všimne a zdieľa niekto známy, napr. na Slovensku zdieľa takéto videa Funrádio.